*ΘΑ ΤΟ ΒΡΕΙΤΕ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΟΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΚΑΡΑΜΟΥΖΑΣ
*Τίτλος: Γιατί Αυτοχτόνησε Ο Μπενερτζή; + Γράμματα στην Ταράντα - Μπαμπού
*Ποιήματα
*Συγγραφέας: Nazim Hikmet / Ναζίμ Χικμέτ
*Μετάφραση: Στέλιος Μαγιόπουλος
*Εκδόσεις: Στοχαστής
*Έτος Έκδοσης: 1971
*Πρώτη έκδοση
*Σελίδες: 132
*Σχήμα: 13 Χ 19
*Μαλακό εξώφυλλο
*Κατάσταση: Πάρα Πολύ Καλή
*Η Παλαιοβιβλιοθήκη Θεσσαλονίκης είναι το μεγαλύτερο σύγχρονο παλαιοβιβλιοπωλείο
*Γιατί αυτοχτόνησε ο Μπενερτζή; (1932) Είναι ένα μακροσκελές ποίημα αφιερωμένο στον Σενόλ Μπενερτζή, έναν νεαρό Ινδό κομμουνιστή και μέλος του Κουμιντέρν, ο οποίος αυτοκτόνησε στη φυλακή. Ο Χικμέτ αναλύει τους λόγους της τραγικής αυτής πράξης, διερευνώντας τις εσωτερικές συγκρούσεις του επαναστάτη, την απογοήτευση, αλλά και το αίσθημα της συντριβής κάτω από το βάρος της απομόνωσης και της ήττας απέναντι στο καπιταλιστικό σύστημα.
*Γράμματα στην Ταράντα - Μπαμπού (1935) Πρόκειται για μια σειρά από επιστολές σε μορφή ελεύθερου στίχου. Ο Χικμέτ φαντάζεται έναν μαύρο άνδρα, τον Γεχία, που ζει στη μακρινή Αιθιοπία (τότε Αβησσυνία) την περίοδο της βίαιης ιταλικής εισβολής από το φασιστικό καθεστώς του Μουσολίνι. Ο Γεχία στέλνει γράμματα στην αγαπημένη του, την Ταράντα - Μπαμπού, περιγράφοντας τη φρίκη του πολέμου, την εξαθλίωση, τον ιμπεριαλιστικό παραλογισμό, αλλά και την αντίσταση του λαού του.
*Ο Ναζίμ Χικμέτ γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1902 και ήταν Τούρκος ποιητής και δραματουργός, τα έργα του οποίου μεταφράστηκαν σε πολλές γλώσσες. Υπήρξε μέλος του Κομμουνιστικού Κόμματος της Τουρκίας.





